Mams, Paps en de kinderen, TORI DEEL DRIE


Met het mes op de keel
dwong ik Lucien Kembel
zijn gitaar voor een pen te verruilen.
Gelukkig kan ik het me permitteren. We zijn al jaren vrienden...
Achteraf waren we beiden blij.
Luciens tekst werd geperformed door Maarten van Hinte.



Nickerie, 1934
Siegfried Oscar Kembel SOK
2 kinderen
Mulo boekhouder
Muziek, Crickett

het enige kind van jouw vader en moeder, maar een van moeders vele kinderen
het enige kind dat kon leren je hebt ervoor moeten knokken. Het licht van de olielamp waarmee de kamer verlichte werd uitgeblazen door iemand die je toekomst misgunde,
Je vertrok, naar de stad, een mooie toekomst, een mooie baan, je had tenslotte gestudeerd, maar zelfs de stad was niet groot genoeg om je ambitie daar te houden, tweede vrouw, Amsterdam, bootreis, je was 26, 5 kinderen.
Nieuw land, nieuw leven, nieuw geven, nieuw voor even, age ain't nothing but a number, maar nummers tellen.

Paramaribo 1959,
Huwelijk
1960-1964 ;3 kinderen

Par-Ams 2 weken veel water, boot, veel muziek
Amsterdam, 1964
GGD
1965-1969: 3 kinderen
eerste Oosterparkstraat
Ezel
Spalburg
Muziek

1980
Hartaanval
Ziek, stress
Muziek; klassiek, merengue, soul, pop mix- tapes

1980-1982
zwak, muziek, pannenkoeken
karbonade droog gebakken, witbrood, sokken, muziek soul, pop, klassiek

1986
NUziek, onduidelijk paar weken thuis, eindexamen mei,

1986 13 maart jarig 52, 15 maart 52 en dood.
je wilde iets zeggen, je ogen deden het, begeleid door een stilte die de ruimte vulde,
veters ! die was je vergeten. Je ogen vertelden wat je lichaam al wist, maar wat je mond niet kon zeggen. In stijl tot het einde. Metaphor for a mystic moment.

Nooit depressief, verdrietig, of boos, alles lachte je weg, of niet ?
Deed jij het voor mij of omdat het moest ? had je een keus
There is a light that will never go out, there is a light that will never go out

Ik pakte je sokken, het leven nam S.O.K, mijn dochter doet wat ik deed, en lacht als ik haar vertel dat ik hetzelfde deed toen ik jonger was, If you don’t know me by now

44
Muziek; jazz, hiphop, rock

Bijna daar.

Geen opmerkingen: